Austin Mk. 4 (Fourth series) Armoured Car, next
to the barracks (rear) of the Royal Irish Constabulary (R.I.C.) in Ennis, Clare
Country, Ireland, November 1919.
The Austin shown
in the photograph, belonging to
the 17th Tank Battalion (which only used Armored Cars of
the type Austin Mk. IV, instead of tanks), destined to Ireland in January 1919, possibly be one of the Austin
Armored Cars Mk. 4 that were severely damaged in France during the last battles of the Great War in 1918.
This vehicle would later be repaired, as perceived damage in the pictures do not seem to be very serious (see the following post of the Austin No. 2 destroyed, and notice the "T" in the cylinder of the turret support that corresponds to the "T" in red photographed vehicle in Ireland).
This vehicle would later be repaired, as perceived damage in the pictures do not seem to be very serious (see the following post of the Austin No. 2 destroyed, and notice the "T" in the cylinder of the turret support that corresponds to the "T" in red photographed vehicle in Ireland).
To more effectively break the silhouette of the vehicle in urban areas, was added a dark horizontal stripe (probably green) on the original camouflage two-tone blue and brown used in France during 1918.
***************************
Coche
Blindado Austin Tipo 4 (Cuarta serie), junto al cuartel (detrás) de los Royal
Irish Constabulary - R.I.C. (Policía Real de Irlanda) en Ennis, Clare Country, Irlanda,
Noviembre de 1919.
El Austin
que aparece en la fotografía, perteneciente al 17º Batallón de Tanques (que
sólo utilizó coches blindados del tipo Austin Mk. IV, en lugar de carros de
combate), destinado a Irlanda en enero de 1919, posiblemente sea uno de los Coches Blindados
Austin Mk. 4 que resultaron severamente dañados en Francia durante los últimos
combates de la Gran Guerra en 1918.
Este
vehículo posteriormente sería reparado, ya que los daños que se perciben en las
fotografías no parecen ser de mucha gravedad (véase en el siguiente Post el
Austin nº 2 destruido, y adviértase la "T" en el cilindro de apoyo de
la torreta que corresponde a la "T" en rojo del vehículo fotografiado
en Irlanda).
Para romper
más efectivamente la silueta del vehículo en zonas urbanas, se le añadió una franja horizontal
de color oscuro (muy probablemente verde), sobre el camuflaje original bitonal
azul y marrón usado en Francia durante 1918.
No comments:
Post a Comment