No. 48 - Char Léger Renault FT
A news story that I hope will interest some visitors of my Blogs.
I finished assembling and expand a small shop of miniatures this link: http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es
This dedicated, for the moment, the sale of 50 different models of Tanks to scale 1/87 HO, painted and assembled, made of resin and low melting metal, designed by Andrea Miniatures ©.
The 50 models that make up the collection are a representative sample of the evolution of the Tank from World War I to the present. In the collection exist, until exhausted, five Tank models of the Great War, of which I show some pictures in this post.
I finished assembling and expand a small shop of miniatures this link: http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es
This dedicated, for the moment, the sale of 50 different models of Tanks to scale 1/87 HO, painted and assembled, made of resin and low melting metal, designed by Andrea Miniatures ©.
The 50 models that make up the collection are a representative sample of the evolution of the Tank from World War I to the present. In the collection exist, until exhausted, five Tank models of the Great War, of which I show some pictures in this post.
No-24- French Char d'Assaut SCHNEIDER CA
No-37-
British Medium Mk. A WHIPPET
No-46-
German Sturmpanzerwagen A7V
No-48-
French Char Léger RENAULT FT
No-49-
British Mk. IV Male Tank
As the tanks of this collection are painted and assembled, with a light application of Tamiya Weathering Master ©, are "ready for combat".
The commercialized with my distribution brand 1-87 World Tanks Depot © - 1-87WTD ©. A large part of these models I have exclusively, as I sold very few or never sold to retailers and distributors.
I decided to put a unit price on miniatures: 7.95 € (21% tax included) for the countries of the European Union (EU) and 8.10 $ U.S. Dollars (tax free) for the U.S. and other countries.
I took advantage of the space provided by Google © with Blogger © to mount this “artisanal” store, especially considering the current and future visitors of my Blogs.
All payments are made through PayPal ©.
Regards,
Jose Luis Castillo
P.S.- If you need any kind of clarification, write to me at: 1.87wtd@gmail.com
To
enter the shop 1-87WTD, click here: http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es
or
on the sidebar link.
I
used some
graphic elements from a previous
store 2007: photographs, compositions, technical data, and also a graphics cards with the flags of the countries of the world users, at all times, of
the tanks from the collection. As you can see, apart from the armored cars of the
First World War, I am also interested
in the tanks, especially from its origins to the 50s of last century.
I hope you like my new shop "artisanal" and miniature models
I hope you like my new shop "artisanal" and miniature models
No. 49 - Mk. IV Male Tank
Una noticia que
espero interese a algunos de los visitantes de mis Blogs.
He terminado de montar y ampliar una pequeña tienda de miniaturas
en este enlace: http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es
Esta dedicada, de momento, a la venta de 50 diferentes modelos de Carros de Combate a escala 1/87 HO, pintados y montados, realizados en resina y metal de baja fusión, diseñados por Andrea Miniatures ©.
Los 50 modelos que forman la colección son una muestra representativa de la evolución del carro de combate desde la Primera Guerra Mundial hasta nuestros días. En la colección existen, hasta que se agoten, cinco modelos de carros de combate de la Gran Guerra, de los que muestro algunas fotografías en este Post.
No-24- Char d'Assaut SCHNEIDER CA francés.
No-37- Medium Mk. A WHIPPET británico.
No-46-
Sturmpanzerwagen A7V alemán.
No-48-
Char Léger RENAULT FT francés.
No-49-
Mk. IV Male Tank británico.
Como los carros de combate de esta colección están pintados y montados, con una ligera aplicación de Tamiya Weathering Master ©, quedan listos y "preparados para el combate".
Los comercializo con mi marca de distribución 1-87 World Tanks Depot © - 1-87WTD ©. Una gran parte de estos modelos los tengo en exclusiva, ya que vendí muy pocos o nunca los vendí a tiendas y distribuidores.
He decidido poner un precio unitario a las miniaturas: 7,95 € (21% de impuestos incluido) para los países de la Unión Europea (EU), y 8,10 $ Dolares USA (libre de impuestos) para EE.UU. y otros países del mundo.
He aprovechado el espacio que brinda Google © con Blogger © para montar esta tienda "artesanal", pensando especialmente en los visitantes actuales y futuros de mis Blogs.
Todos los pagos se realizarán a través de PayPal ©.
Saludos,
José Luis Castillo
P.S.- Si necesitais algún tipo de aclaración al respecto, escribidme a: 1.87wtd@gmail.com
Para entrar en la tienda 1-87WTD, pincha aquí:
http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es
o bien en el enlace de la barra lateral.
He utilizado algunos elementos gráficos de una tienda
anterior de 2007: fotografías, composiciones, fichas técnicas y también unas
fichas gráficas con las banderas de los países del mundo usuarios, en todas las
épocas, de los carros de combate pertenecientes a la colección. Como podréis
comprobar, aparte de los coches blindados de la Primera Guerra Mundial, también
estoy interesado en los carros de combate, especialmente desde sus orígenes
hasta los años 50 del pasado siglo.
Espero que os guste mi nueva tienda “artesanal” y sus
modelos en miniatura.
No. 46 - Sturmpanzerwagen A7V
Clickable List of the 50 models of the collection 1-87 WORLD TANKS DEPOT- 1-87WTD
Lista con enlaces a los 50 modelos de la colección 1-87 WORLD TANKS DEPOT- 1-87WTD
Lista con enlaces a los 50 modelos de la colección 1-87 WORLD TANKS DEPOT- 1-87WTD
No-50- US SHERMAN M4A3(76)W, HVSS, Medium Tank- 1-87 H0 Scale Tank-WWII
Hello Jose, when will your book be published?
ReplyDeleteHello amigo Albert,
ReplyDeleteAs for now, I find editor, I'm thinking about the possibility of self-editing my book by parties, in small publications.
I thought on a type and format of publications similar to Osprey and other publishers: 60-70 pages, four leaves (eight pages) in color with my artwork and the rest, illustrations, photographs, tables, etc. and black and white inserted in the text .
I think it could and should begin to publish a volume dedicated to the "origins", the story of the first armored cars, auto-machine guns, etc..from the war, between August to December 1914.
It is the most unknown period conventionally handled of the Great War, full of clichés and misconceptions about the origin and use of this new type of weapon.
When you have it any clearer, I communicate, and if you have any suggestions on this issue would be welcome.
Regards,
Jose
José Luis Castillo
----------------------------------------------------------------------
Hola amigo Albert,
Como de momento, no encuentro editor, estoy pensando en la posibilidad de auto-editar mi libro por partes, en pequeñas publicaciones.
He pensado en un tipo y formato de publicación similar a las de Osprey y otras editoriales: unas 60-70 páginas, cuatro hojas (8 páginas) a color con mis ilustraciones y el resto, ilustraciones y fotografías en blanco y negro intercaladas en el texto.
Creo que podría y debería comenzar por publicar un volumen dedicado a los "orígenes", a la historia de los primeros coches blindados, auto-ametralladoras, etc., de la guerra, desde agosto a diciembre de 1914.
Es la parte más desconocida y convencionalmente manipulada de la Gran Guerra, llena de tópicos e interpretaciones erróneas, sobre el origen y utilización de este nuevo tipo de armas.
Cuando lo tenga todo más claro, te lo comunicaré, y si tienes alguna sugerencia sobre esta cuestión será bienvenida.
Saludos,
José Luis
José Luis Castillo
Hello Jose,
ReplyDeleteI thought you were going to publish one big book, but if it's going to be a series of smaller books - no problem, I will gladly buy them all :) I really like your blog, I'm early armour fan and you present many unknown information and correct many misunderstandings and wrong information. Any idea when first part will be published? Good luck!
Best Regards,
Albert (Warsaw, Poland)
Hello friend Albert,
ReplyDeleteThank you very much for your encouraging comments.
Unfortunately it is not easy to find nowadays, an editors specializing in military issues that is able to perform an important bet in a publication costly. And those who have done lately, have lost out. You can not expect it to succeed editing a book expensive an issue only of interest to some readers.
There are many examples, but I will not quote any, of expensive editions of books that, commercially, not worth the effort for editing
This is due to the wrong approach of the editors, who are battered to return to start a new publishing venture. Most of them have undergone this bitter experience.
Many of those editorials are not able to "guess" that a book like the one I propose, although it may have an expensive book, would be a book to sell for many years. This would be a reference book, exist in the market and its usefulness as a basic guidebook consultation, and lengthen sales for a long time (which is the only concern of the editors).
My guidebook would contain more than 800 pages, hundreds of photographs in black and white or color, hundreds of color illustrations of the profiles of the vehicles illustrated tables of organization (TO & E), technical specifications, etc., and we could edit in two volumes.
Therefore, in view of the market situation, not think he has another practical option better than the DTP (self-publishing) in parts of my book, and this would create a new publisher. I edit publications be at least similar to those existing in the market today, including, I hope, more attractive.
If everything is OK, could, from the publication of the first volume —perhaps later this year— edit two or three annual books.
Publications not follow necessarily the original scheme of the book: the chronological history and per country of combat vehicles for the period 1898-1924 (Origins, Great War and Postwar). Therefore maybe create some monothematic volume.
I also plan to create, in the future, a group of collaborators, both for texts and documentation as to the illustrations and other graphic materials, including photos.
Sincerely,
Jose
José Luis Castillo
ReplyDeleteHola amigo Albert,
Muchas gracias por tus estimulantes comentarios.
Desafortunadamente no es fácil encontrar, hoy en día, una editorial especializada en temas militares, que sea capaz de realizar una apuesta importante en una publicación costosa. Y los que las han hecho últimamente, han salido perdiendo. No se puede pretender que tenga éxito la edición de un costoso libro de un tema que sólo interesa a algunos lectores.
Hay muchos ejemplos, aunque no voy a citar ninguno, de ediciones de costosos libros que, comercialmente, no merecían el esfuerzo realizado para su edición. Esto se debe a un enfoque erróneo de los editores, que quedan maltrechos para volver a comenzar otra nueva aventura editorial. La mayoría de ellos ha sufrido esta amarga experiencia.
Muchas de las citadas editoriales no son capaces de "adivinar" que un libro como el que yo propongo, aunque resultase una obra cara, sería una obra que se vendería durante muchos años. Esta sería una obra de referencia, inexistente desde hace más de 100 años, y cuya utilidad como libro-guía básico de consulta, alargaría las ventas durante mucho tiempo.
Mi libro-guía contendría más de 800 páginas, centenares de fotografías en blanco-negro o color, cientos de ilustraciones a color de los perfiles de los vehículos, tablas ilustradas de organización (TO&E), fichas técnicas, etc., y se podría editar en dos volúmenes.
Por lo tanto, en vista de la situación del mercado, no creo que tenga otra opción práctica mejor, que la autoedición por partes de mi libro, y para ello crearía una nueva editorial. Las publicaciones que yo edite serán como mínimo similares a las existentes hoy en el mercado, incluso, espero, más atractivas.
Si todo va bien, podría, a partir de la publicación de un primer volumen —quizás para finales de año— editar dos o tres libros anuales.
Las publicaciones no seguirían, necesariamente, el esquema original del libro: la historia cronológica y por países de los vehículos de combate del periodo 1898 a 1924 (Orígenes, Gran Guerra y Posguerra). Por ello, quizás realize algúnos volumen monotemáticos.
También estoy pensando en crear, en el futuro, un grupo de colaboradores, tanto para los textos y documentación como para las ilustraciones y otro material gráfico.
Sinceramente,
José Luis Castillo
Hello Jose,
ReplyDeleteI really hope you will find a good publisher who will not be afraid of publishing such books. Or that you will be able to publish them by yourself. You are right that such books will sell for many years. There is not many books of this kind, and some of those already on the market contain wrong information (such as Polish A7V myth). Your books should be successful (I believe they will get good reviews), but profits will come in years, not fast. Early armoured vehicles is, after all, a niche subject.
Cheers,
Albert