Russian Armored Cars – Armored Formations Type 1914 and 1915.
These organizational charts I painted in 2009 and served as my excuse for drawing various types of motorcycles and automobiles. (Retouched properly form part of my book).
Although it is very desirable uniformity of motorized vehicles within formations for obvious reasons, although both the WWI and during the WWII was used constantly to use of all the vehicles of civil origin available in order to complete the motorized units.
The auxiliary vehicle types present in these armored formations could well correspond to those used in some of the many armored units belonging to the Russian Imperial Army during the Great War. All these models were present in Russia during the years 1914 y 1915 respectively.
Note: Although the original drawings are made to be printed at 1/87 H0, in this sample are quite small.
Coches Blindados Rusos – Formaciones Blindadas Tipo 1914 y 1915.
These organizational charts I painted in 2009 and served as my excuse for drawing various types of motorcycles and automobiles. (Retouched properly form part of my book).
Although it is very desirable uniformity of motorized vehicles within formations for obvious reasons, although both the WWI and during the WWII was used constantly to use of all the vehicles of civil origin available in order to complete the motorized units.
The auxiliary vehicle types present in these armored formations could well correspond to those used in some of the many armored units belonging to the Russian Imperial Army during the Great War. All these models were present in Russia during the years 1914 y 1915 respectively.
Note: Although the original drawings are made to be printed at 1/87 H0, in this sample are quite small.
*********************
Coches Blindados Rusos – Formaciones Blindadas Tipo 1914 y 1915.
Estos organigramas gráficos los pinté en 2009 y me sirvieron de excusa para dibujar distintos tipos de motocicletas y de automóviles. (Retocados adecuadamente formarán parte de mi libro).
Por muy deseable que fuera la uniformidad de los tipos de vehículos pertenecientes a las formaciones motorizadas, por razones obvias, respecto a su mantenimiento, esto no siempre era posible.
Tanto en la
1ª G.M. como en la 2ª G.M. se recurrió constantemente a la utilización (por
requisa o por captura) de todos los vehículos de origen civil disponibles, con
la finalidad de completar las unidades motorizadas. Naturalmente, también se
utilizó todo tipo de vehículos militares capturados al enemigo.
Los tipos de vehículos auxiliares que presento en el dibujo de la formación blindada, podrían corresponder perfectamente a los que se utilizaron en alguna de las muchas (más de 50) unidades blindadas pertenecientes al Ejército Imperial Ruso durante la Gran Guerra. Todos estos vehículos estaban presentes en Rusia durante los años 1914 y 1915.
Nota: Aunque los dibujos originales están realizados para ser impresos a escala 1/87 H0, en esta muestra están bastante reducidos.
Los tipos de vehículos auxiliares que presento en el dibujo de la formación blindada, podrían corresponder perfectamente a los que se utilizaron en alguna de las muchas (más de 50) unidades blindadas pertenecientes al Ejército Imperial Ruso durante la Gran Guerra. Todos estos vehículos estaban presentes en Rusia durante los años 1914 y 1915.
Nota: Aunque los dibujos originales están realizados para ser impresos a escala 1/87 H0, en esta muestra están bastante reducidos.
No comments:
Post a Comment