Warning: The originals photos, texts, films, music, etc ... of the period previous to 1921 year -see the Act of the US Congress about it - have no copyright and belong to the public domain. However, those same pictures, I process this blog, when I restore and paint the pictures, then the right of modification is produced, ie that are protected by full copyright law, in this case mine. Of course there are many more laws in the world, declared in the public domain photographs (which is the topic at hand), in very later dates to the aforementioned (Example: WWII, Korea, etc ...) .

Friday, September 14, 2012

Benz-Gaggenau truck with trailer, loading and carrying guns of the Turkish Army. Turkey, circa 1910.




Benz-Gaggenau truck with trailer, loading and carrying guns of the Turkish Army. Turkey, circa 1910.

Demonstration of the German Car Company SAF (Süddeutsche Automobil-Fabrik) of Gaggenau to the Turkish Army, about the capacity of their trucks for load and tow guns.

On the trailer is installed a Maxim Heavy Machine Gun of 37-mm. (Pom-Pom) next to a 47-mm Naval Gun (Hotchkiss ?) on pedestal. Hooked to the trailer there is a field gun (probably a Krupp). All these guns belonged to the Turkish Army.

During the first decade of the twentieth century, both the Turkish army and other armies, including Spanish, tested and purchased certain types of trucks from different brands, in order to provide mobility to its troops. The German SAF / Daimler Benz-Gaggenau and were one of the most active companies in this emerging market.

The SAF Automobile Company between 1910 and 1911 was acquired by the Benz Company, and the new brand resultant to the absorption was named Benz-Gaggenau.

Note: 

This photography belongs to a catalog of the company Benz-Gaggenau "of 1909" which circulates in PDF format by the Red. The date of 1909 is given is wrong because, in the same catalog, cited events of 1911 where the mentioned company participated.. Therefore, the correct date of publication of the catalog, including the time of preparing the same (photos, lithos, translation, composition, etc.), must correspond, most probably, to the year 1912.

*******************


Camión Benz-Gaggenau con remolque, cargando y portando cañones del Ejército Turco. Turquía, circa 1910. 

Demostración de la compañía automovilística alemana SAF (Süddeutsche Automobil-Fabrik) de Gaggenau al Ejército Turco, acerca de la capacidad de sus camiones para cargar y remolcar cañones. 

Sobre el remolque hay instalada una ametralladora pesada Maxim de 37-mm. (Pom-Pom) junto a un Cañón Naval (¿Hotchkiss?) de 47-mm. sobre pedestal. Enganchado al remolque hay un cañón de campaña (probablemente un Krupp). Todos estos cañones pertenecían al Ejército Turco. 

Durante la primera década del siglo XX, tanto el ejército turco como otros ejércitos, incluido el español, probaron y adquirieron determinados  tipos de camiones de diferentes marcas, con la finalidad de dotar de movilidad a sus tropas. Las alemanas SAF / Benz-Gaggenau y Daimler eran unas de las empresas más activas en este incipiente mercado.

La compañía automovilística SAF fue adquirida entre 1910 y 1911 por la compañía Benz, y a la nueva marca resultante de la absorción se le denominó Benz-Gaggenau.

Nota: 

Esta fotografía pertenece a un catálogo de la compañía Benz-Gaggenau "de 1909" que circula por la Red en formato PDF. La fecha que se le asigna de 1909 es errónea ya que, dentro del mismo catálogo, se citan eventos de 1911 en los que participó la citada compañía. Por lo tanto, la fecha correcta de publicación del catálogo, contando el tiempo de elaboración del mismo (fotografías, fotolitos, traducción, composición, etc.), debe corresponder, muy probablemente, al año 1912. 

No comments:

Post a Comment