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Thursday, August 30, 2012

German CGV (Charron, Girardot & Voigt) Armored Car. Modified Model of 1909.




Panzerautomobile CGV (Charron, Girardot & Voigt) 
Modell Modifiziert von 1909



German CGV (Charron, Girardot & Voigt) Armored Cars. Modified models of 1909.


These two "Panzerautos CGV" (of the photography) were part of the expedition of six
CGV Armored Cars Model 1906, sent to Russia in 1908 by the French car company Charron, Girardot & Voigt (CGV).This French company designed and manufactured these armored cars.

The armored cars were retained in the Russian-Prussian border, without any type of instruction arrived from the Russian government to permit passage of the border. (This is a long and complicated story which I will develop in another post: "The Affaire Nakashidze").

In this situation, forcing armored cars return to France, the German Army bought two of them at the company Charron, Girardot & Voigt (CGV).

Later, in 1909, these two armored cars(*) were modified. They lengthened the back of the hull to provide more space to the crew, and was added which appears to be a rear access door with a porthole.

The spare wheel, which in the original French model was placed in the rear of the vehicle, was fixed on the ceiling, just in front of the turret. Also removed front and rear mudguards.

The steel rails "saves trenches", placed obliquely on the sides of each vehicle, placed significantly higher in the German amendment than they were in the French original models.

The second vehicle, for unknown reasons,
has been removed the turret. The photo is taken during the course of the Imperial German Army maneuvers in 1909.

(*) The first vehicle, to the left of the picture, is assigned a registration No. IA-855, the other (without turret) No. IA-879.

Note: I have corrected an erratum regarding the French name of the armored car.


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Coches Blindados Alemanes CGV (Charron, Girardot & Voigt). Modelos modificados en 1909.

 Estos dos "Panzerautos CGV" (de la fotografía) formaban parte de la expedición de seis Coches Blindados CGV Modelo 1906, enviados a Rusia en 1908 por la firma francesa de automóviles Charron, Girardot & Voigt (CGV). Esta compañía francesa diseñó y fabricó estos coches blindados.

Los coches blindados quedaron retenidos en la frontera ruso-prusiana, sin que llegara ningún tipo de instrucciones por parte del gobierno ruso para permitir el paso de la frontera. (Esta es una larga y complicada historia que desarrollaré en otro post: "El Affaire Nakashidze").

En esta situación, que obligó a retornar los coches blindados a Francia, el Ejército Alemán compró dos de ellos a la compañía Charron, Girardot & Voigt (CGV).

Posteriormente, en 1909, estos dos coches blindados(*) fueron modificados. Se les alargó la parte posterior del casco para proporcionar mayor holgura a la tripulación, y se le añadió lo que parece ser una puerta trasera de acceso con un portillo.

La rueda de recambio, que en el modelo original francés estaba colocada en la parte trasera del vehículo, fue fijada en el techo, justo delante de la torreta. También se retiraron los guardabarros delanteros y traseros.

Los rieles de acero "salva zanjas", colocados oblicuamente en los laterales de cada vehículo, se colocaron apreciablemente más altos en la modificación alemana de lo que estaban en los modelos originales franceses. 

Al segundo vehículo, por causas desconocidas, le ha sido retirada la torreta. La fotografía está tomada durante el transcurso de las maniobras del Ejército Imperial Alemán en 1909.

(*) El primer vehículo, a la izquierda de la fotografía, tiene asignado el Nº de matrícula IA-855, el otro (sin torreta) el Nº IA-879.

Nota: he corregido una errata relacionada con el nombre francés del coche blindado.


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