A Bolshevik
train captured by the Germans somewhere on Livonia*. Circa April 1918.
The train was carrying an Armored Car
Armstrong-Whitworth-Fiat**, probably for their own protection. About the Armored
Car damaged, a Soviet soldier lies dead.
* Livonia belonged to
the Russian Empire until the end of the First World War, was then divided among
the states, newly independent, Latvia
and Estonia.
Between 1918 and 1920, Soviet and German armies fought against Latvian and
Estonian troops for control of Livonia,
but their attempts, at last, gave no significant results. The historical land of Livonia
as such, was divided between Latvia
and Estonia.
** I reclassified the
armored car as an Armstrong-Whitworth-Fiat and not as an Armstrong-Whitworth-Jarrot, since I've got
a new photo, higher quality,
which are perceived in the radiator
the first two letters of the word (acronym)
FIAT.
Previously, erroneously, had classified this model as an Armstrong-Whitworth-Jarrot. One of the few existing ways to identify these two types of models with different chassis, is the observation of the visible portion of said chassis: wheels and shock absorbers.
The wheels with wire spokes belonged
to the "Jarrot"
chassis model. The wheels with
wooden spokes corresponded to the
FIAT chassis. Obviously,
the picture illustrating this post, you can not
use this system of identification, as the wheels and their corresponding types of radios, will
be hidden in the wall of the wagon
on which was mounted the armored car.
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Un tren bolchevique capturado por
los alemanes en algún lugar de Livonia*. Circa abril de 1918.
El tren
transportaba un Coche Blindado Armstrong-Whitworth-Fiat**, probablemente para
su propia protección. Sobre el coche blindado dañado, yace muerto un soldado
soviético.
*Livonia
perteneció al Imperio ruso hasta el final de la Primera Guerra
Mundial, cuando fue dividida entre los estados, nuevamente independientes, de
Letonia y Estonia. Entre 1918 y 1920, los ejércitos soviéticos y alemanes
lucharon contra las tropas letonas y estonias por el control de Livonia, pero
sus tentativas, al fin, no dieron importantes resultados. La tierra histórica
de Livonia como tal, fue repartida entre Letonia y Estonia.
**He reclasificado
el coche blindado como un Armstrong-Whitworth-Fiat y no como un
Armstrong-Whitworth-Jarrot, ya que he conseguidos una nueva fotografía, de
mayor calidad, en la que se perciben en el radiador las dos primeras letras de
la palabra (siglas) FIAT.
Anteriormente,
de forma errónea, había clasificado este modelo como un Armstrong-Whitworth-Jarrot.
Una de las
pocas maneras existente para identificar estos dos tipos de modelos con diferentes
chasis, es la observación de la parte visible de los mencionados chasis: ruedas
y amortiguadores.
Las ruedas
con radios de alambre pertenecían al modelo con chasis "Jarrot". Las
ruedas con radios de madera correspondían al chasis FIAT. Evidentemente, en la fotografía
que ilustra este post, no se puede utilizar este sistema de identificación, ya
que las ruedas y sus correspondientes tipos de radios, quedan ocultos por la pared del vagón
sobre el que fue montado el coche blindado.
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