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Tuesday, December 25, 2012

British Leyland Armoured Cars in England, UK, 1915.


British Leyland Armored Cars

Field testing of No.1 (Willoughby's) Armoured Motor Battery (1st AMB) near Langwathby (now Cumbria), in the northwest of England, UK. The Battery had traveled a distance of over 130 kilometers from the factory Leyland to this location.

This Company, of private origin, created and commanded by Major Sir John Willoughby, in February 1915,
was formed to serve in the front open in the German East Africa.

The 1st (Willoughby's) AMB as it is informally called, was composed of the following vehicles: four Leyland Armoured Cars, four Leyland 3-ton lorries, one workshop lorry, four light lorries, three passenger cars (all of the Leyland brand) and eighteen Douglas motorcycles.

The official designation of the 1st AMB
was the of 322 Company, Army Service Corps (ASC).

The numbering (registration) of the 4 Leyland Armoured Cars of this battery could be, probably, the following:

No. 1 - 4015-A
No. 2 - 4016-B
No. 3 - 4017-C (verified)
No. 4 - 4018-D

The license plate number was written on the top rack of motor ventilation (only carried two, large). The numbers for each armoured vehicle (1 to 4) were painted in white on top of the engine of the frontispiece and sides of the vehicle. Regarding the color that these armoured cars were painted, I opted for a light gray for the use by the Rolls-Royce of RNASD, which were also to Africa, and which fight alongside the 1st (Willoughby’s) AMB, specifically the 10 (RN) AMB - [No.10th (Royal Navy) Armoured Motor Battery].

Note in the picture:
The small post located above the chamber driving the vehicle, which in this picture could be confused with the sheath of a flag, was actually a "traffic light" signals, composed of two oscillating indicator bars of red color .



Coches Blindados Leylan británicos.

 Pruebas de campo de la 1ª (Willoughby,s) Batería Blindada a Motor (Motorizada) (1st AMB en inglés) cerca de Langwathby (hoy Cumbria), en el noroeste de Inglaterra, Reino Unido. La Batería habría recorrido un trayecto de más de 130 kilómetros desde la fábrica Leyland hasta esta localidad.

Esta Compañía, de origen privado, creada y comandada por el Mayor Sir John Willoughby, en febrero de 1915, se formó con el fin de servir en el frente abierto en el África Oriental Alemana.

La 1ª (Willoughby,s) Batería Blindada a Motor (1st AMB), como se la denominó oficiosamente, estaba compuesta por los siguientes vehículos: cuatro Coches Blindados Leyland, cuatro camiones Leyland de 3-ton, un camión taller, cuatro camiones ligeros, tres coches de pasajeros (todos de la marca Leyland) y dieciocho motocicletas Douglas.

La designación oficial de la 1ª (Willoughby,s) Batería Blindada fue la de Compañía Nº 322 del Cuerpo de Servicios del Ejército [322 Company, Army Service Corps (ASC)].

La numeración (matrícula) de los 4 coches blindados Leyland de esta Batería podría ser, probablemente, la siguiente:

Nº 1- 4015-A
Nº 2- 4016-B
Nº 3- 4017-C (comprobada)
Nº 4- 4018-D

El número de la matrícula estaba escrito en la rejilla superior de ventilación del motor (sólo portaban dos rejillas, de grandes dimensiones). Los números correspondientes a cada vehículo blindado (del 1 al 4) estaban pintados en blanco en la parte superior del frontis del motor y en los laterales del vehículo. Con respecto al color con el que supuestamente estaban pintados estos coches blindados, he optado por un gris claro, correspondiente al usado por los Rolls-Royce de la RNASD, que también fueron destinados a África, y junto a los cuales lucharía la 1st (Willoughby,s) AMB, concretamente con la 10 (RN) AMB - [No.10th (Royal Navy) Armoured Motor Battery].

Ver al respecto los post:

Nota en la fotografía:
El pequeño poste situado encima de la cámara de conducción del vehículo, que en la fotografía podría confundirse con la funda de una bandera, era en realidad un "semáforo" de señales, compuesto por dos barras indicadoras oscilantes de color rojo.


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