Tuesday, November 15, 2022

View of the six Talbot (Clement-Talbot) Type-3 M1914 or 'Modified Dunkirk Type' Armored Cars.



The six Type-3 Talbot Armored Cars, after their modification at the "Forges et Chantiers de France". Dunkirk, November 5, 1914.

View of the six Talbot (Clement-Talbot) Type-3 M1914 or 'Modified Dunkirk Type' Armored Cars. This is the notable modification and improvement, carried out in Dunkirk at the "Forges et Chantiers de France", on six Talbot Type-1 or Type Standard M1914 (*) Armored Cars. The work was carried out under the supervision of R.N.A.S. Lieutenant F. R. Samson, who had assisted in its design.

Of these new Talbot (Clement-Talbot) Type-3, it is worth highlighting the existence of two types of clearly differentiated sub-models: two of the long type and four of the short type.

(*)- First Admiralty pattern Talbot Armoured Car.


Differential characteristics of both sub-models:


1st- Talbot Type-3. Long chassis.

These two models correspond to the first two on the left of the photograph, No. 1 and 2.

The rear of both vehicles was noticeably elongated and slightly sloped.

Also the armored superstructure was more elongated in these two models.

Also the two models were visibly taller than the four short ones.

The driver's embrasures were large and nearly square.

Both 'long' models each carried two machine guns without shields.


2nd- Talbot Type-3. Short chassis.

These models correspond to the remaining four: Nº 3, 4, 5 and 6.

In these four models, the rear ended in a steeper and shorter way.

The armored superstructure was shorter on all four models.

The driver's embrasures, on these four models, were narrow and elongated.

These four 'short' models were each equipped with a single shielded machine gun.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Los seis Coches Blindados Talbot Tipo-3, después de su modificación en las "Forges et Chantiers de France". Dunkerque, 5-XI-1914.

Vista de los seis Coches Blindados Talbot (Clement-Talbot) Tipo-3 M1914 o Tipo Dunkerque Modificado. Se trata de la notable modificación y mejora, realizada en Dunkerque en las "Forges et Chantiers de France", sobre seis Coches Blindados Talbot Tipo-1 o Tipo Estándar M1914 (*). El trabajo se realizó bajo la supervisión del teniente R.N.A.S., F. R. Samson, que había ayudado a su diseño.

De estos nuevos Talbot (Clement-Talbot) Tipo-3, hay que destacar la existencia de dos tipos de sub-modelos claramente diferenciados: dos de tipo largo y cuatro de tipo corto.

(*)- Primer modelo del Almirantazgo del Coche Blindado Talbot.


Características diferenciales de ambos sub-modelos.


1º- Talbot Tipo-3. Chasis largo.

Estos dos modelos corresponden a los dos primeros a la izquierda de la fotografía, N.º 1 y 2.

La parte trasera de ambos vehículos era notablemente alargada y ligeramente inclinada.

También la superestructura blindada era más alargada en estos dos modelos.

También los dos modelos eran visiblemente más altos que los cuatro cortos.

Las aspilleras del conductor eran grandes y casi cuadradas.

Ambos modelos 'largos' portaban, cada uno, dos ametralladoras sin escudos.


2º- Talbot Tipo-3. Chasis corto.

Estos modelos corresponden a los cuatro restantes: N.º 3, 4, 5 y 6.

En estos cuatro modelos, la parte trasera acababa de forma más inclinada y corta.

La superestructura blindada era más corta en estos cuatro modelos.

Las aspilleras del conductor, en estos cuatro modelos, eran estrechas y alargadas.

Estos cuatro modelos 'cortos' estaban equipados, cada uno, con una única ametralladora dotada de escudo.

No comments:

Post a Comment