Thursday, November 24, 2022
Column of Talbot Type-1 Armoured Cars (First Admiralty pattern) in front of Clement Talbot's offices.
A Talbot Type-1 Armoured Car (First Admiralty Pattern), next to the Clement Talbot Motor Works, London 1914.
A British RNAS Talbot Type-2 Armoured Car, captured by the Germans, probably during the fall of Antwerp in October 1914.
Two British RNAS Talbot Type-2 Armoured Cars, next to the Town Hall of Ghent, Belgium, Early October 1914.
Sunday, November 20, 2022
A British R.N.A.S. Talbot Type-2 Armoured Car, next to the Ghent City Hall. Early October 1914.
A column of the R.N.A.S. of Talbot Type-3 Armoured Cars, Admiralty pattern. France, late 1914.
Saturday, November 19, 2022
The R.N.A.S. Talbot Armoured Car Type-3 (Short chassis) M1914
Friday, November 18, 2022
A British RNAS Talbot Type-3 (long chassis) Armoured Car M1914
Tuesday, November 15, 2022
View of the six Talbot (Clement-Talbot) Type-3 M1914 or 'Modified Dunkirk Type' Armored Cars.
View of the six Talbot (Clement-Talbot) Type-3 M1914 or 'Modified Dunkirk Type' Armored Cars. This is the notable modification and improvement, carried out in Dunkirk at the "Forges et Chantiers de France", on six Talbot Type-1 or Type Standard M1914 (*) Armored Cars. The work was carried out under the supervision of R.N.A.S. Lieutenant F. R. Samson, who had assisted in its design.
Of these new Talbot (Clement-Talbot) Type-3, it is worth highlighting the existence of two types of clearly differentiated sub-models: two of the long type and four of the short type.
(*)- First Admiralty pattern Talbot Armoured Car.
Differential characteristics of both sub-models:
1st- Talbot Type-3. Long chassis.
These two models correspond to the first two on the left of the photograph, No. 1 and 2.
The rear of both vehicles was noticeably elongated and slightly sloped.
Also the armored superstructure was more elongated in these two models.
Also the two models were visibly taller than the four short ones.
The driver's embrasures were large and nearly square.
Both 'long' models each carried two machine guns without shields.
2nd- Talbot Type-3. Short chassis.
These models correspond to the remaining four: Nº 3, 4, 5 and 6.
In these four models, the rear ended in a steeper and shorter way.
The armored superstructure was shorter on all four models.
The driver's embrasures, on these four models, were narrow and elongated.
These four 'short' models were each equipped with a single shielded machine gun.
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Los seis Coches Blindados Talbot Tipo-3, después de su modificación en las "Forges et Chantiers de France". Dunkerque, 5-XI-1914.
Vista de los seis Coches Blindados Talbot (Clement-Talbot) Tipo-3 M1914 o Tipo Dunkerque Modificado. Se trata de la notable modificación y mejora, realizada en Dunkerque en las "Forges et Chantiers de France", sobre seis Coches Blindados Talbot Tipo-1 o Tipo Estándar M1914 (*). El trabajo se realizó bajo la supervisión del teniente R.N.A.S., F. R. Samson, que había ayudado a su diseño.
De estos nuevos Talbot (Clement-Talbot) Tipo-3, hay que destacar la existencia de dos tipos de sub-modelos claramente diferenciados: dos de tipo largo y cuatro de tipo corto.
(*)- Primer modelo del Almirantazgo del Coche Blindado Talbot.
Características diferenciales de ambos sub-modelos.
1º- Talbot Tipo-3. Chasis largo.
Estos dos modelos corresponden a los dos primeros a la izquierda de la fotografía, N.º 1 y 2.
La parte trasera de ambos vehículos era notablemente alargada y ligeramente inclinada.
También la superestructura blindada era más alargada en estos dos modelos.
También los dos modelos eran visiblemente más altos que los cuatro cortos.
Las aspilleras del conductor eran grandes y casi cuadradas.
Ambos modelos 'largos' portaban, cada uno, dos ametralladoras sin escudos.
2º- Talbot Tipo-3. Chasis corto.
Estos modelos corresponden a los cuatro restantes: N.º 3, 4, 5 y 6.
En estos cuatro modelos, la parte trasera acababa de forma más inclinada y corta.
La superestructura blindada era más corta en estos cuatro modelos.
Las aspilleras del conductor, en estos cuatro modelos, eran estrechas y alargadas.
Estos cuatro modelos 'cortos' estaban equipados, cada uno, con una única ametralladora dotada de escudo.
Saturday, November 12, 2022
Romanian truck with a 57-mm Anti-Aircraft Gun Type Burileanu. Ca. 1918-19.
Column of Panzerautos belonging to the Freikorps Loewenfeld, 1920.
Motorized column of the Freikorps Loewenfeld(*) formed, firstly, by a Panzerauto Lancia M1915 named 'Enzio', followed by an Armstrong-Whitworth Fiat (ex-'Strolch') and a Fiat-Izhorsky named 'Lottchen', then followed by support trucks. The first Panzerauto was captured from the Italians and the remaining two from the Russians. All three captured by the Germans in 1917, during the Great War. Behind the column, the Freikorps infantry formations can be seen in a training field, probably that of the "Sennelager", in the early 1920.
(*)- The Marine-Brigade von Loewenfeld, also known as the 3rd Marine Brigade.
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Columna de Panzerautos pertenecientes al Freikorps Loewenfeld.
Columna motorizada del Freikorps Loewenfeld formada, en primer lugar, por un Panzerauto Lancia M1915 llamado 'Enzio', seguido por un Armstrong-Whitworth Fiat (ex-'Strolch') y de un Fiat-Izhorsky llamado 'Lottchen', seguidos a continuación por camiones de apoyo. El primer Panzerauto fue capturado a los italianos y los otros dos restantes a los rusos. Los tres capturados por los alemanes en 1917, durante la Gran Guerra. Detrás de la columna, se adivinan las formaciones de infantería del Freikorps, en un campo de entrenamiento, probablemente el de "Sennelager", a principios de 1920.
(*)- Brigada de Marina von Loewenfeld, también conocida como la 3ª Brigada de Marina.