Wednesday, May 29, 2013

1-87 WORLD TANKS DEPOT - Online Store (1-87 HO Scale Tanks).

 No. 48 - Char Léger Renault FT


A news story that I hope will interest some visitors of my Blogs.

I finished assembling and expand a small shop of miniatures this link: http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es

 
This dedicated, for the moment, the sale of 50 different models of Tanks to scale 1/87 HO, painted and assembled, made of resin and low melting metal, designed by Andrea Miniatures ©.


The 50 models that make up the collection are a representative sample of the evolution of the Tank from World War I to the present. In the collection exist, until exhausted, five Tank models of the Great War, of which I show some pictures in this post.

No-24- French Char d'Assaut SCHNEIDER CA
No-37- British Medium Mk. A WHIPPET
No-46- German Sturmpanzerwagen A7V
No-48- French Char Léger RENAULT FT
No-49- British Mk. IV Male Tank

As the tanks of this collection are painted and assembled, with a light application of Tamiya Weathering Master ©, are "ready for combat".

The commercialized with my distribution brand 1-87 World Tanks Depot © - 1-87WTD ©. A large part of these models I have exclusively, as I sold very few or never sold to retailers and distributors.


I decided to put a unit price on miniatures: 7.95 (21% tax included) for the countries of the European Union (EU) and 8.10 $ U.S. Dollars (tax free) for the U.S. and other countries.

 
I took advantage of the space provided by Google © with Blogger © to mount this “artisanal” store, especially considering the current and future visitors of my Blogs.


All payments are made ​​through PayPal ©.

Regards,


Jose Luis Castillo

P.S.- If you need any kind of clarification, write to me at: 1.87wtd@gmail.com

To enter the shop 1-87WTD, click here: http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es
or on the sidebar link.

I used some graphic elements from a previous store 2007: photographs, compositions, technical data, and also a graphics cards with the flags of the countries of the world users, at all times, of the tanks from the collection. As you can see, apart from the armored cars of the First World War, I am also interested in the tanks, especially from its origins to the 50s of last century.

I hope you like my new shop "artisanal" and miniature models



No. 49 - Mk. IV Male Tank


Una noticia que espero interese a algunos de los visitantes de mis Blogs.

He terminado de montar y ampliar una pequeña tienda de miniaturas en este enlace: http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es

Esta dedicada, de momento, a la venta de 50 diferentes modelos de Carros de Combate a escala 1/87 HO, pintados y montados, realizados en resina y metal de baja fusión, diseñados por Andrea Miniatures ©.

Los 50 modelos que forman la colección son una muestra representativa de la evolución del carro de combate desde la Primera Guerra Mundial hasta nuestros días. En la colección existen, hasta que se agoten, cinco modelos de carros de combate de la Gran Guerra, de los que muestro algunas fotografías en este Post.

No-24- Char d'Assaut SCHNEIDER CA francés.
No-37-  Medium Mk. A WHIPPET británico.
No-46- Sturmpanzerwagen A7V alemán.
No-48- Char Léger RENAULT FT francés.
No-49- Mk. IV Male Tank británico.

Como los carros de combate de esta colección están pintados y montados, con una ligera aplicación de Tamiya Weathering Master ©, quedan listos y "preparados para el combate".

Los comercializo con mi marca de distribución 1-87 World Tanks Depot © - 1-87WTD ©. Una gran parte de estos modelos los tengo en exclusiva, ya que vendí muy pocos o nunca los vendí a tiendas y distribuidores.

He decidido poner un precio unitario a las miniaturas: 7,95 € (21% de impuestos incluido) para los países de la Unión Europea (EU), y 8,10 $ Dolares USA (libre de impuestos) para EE.UU. y otros países del mundo.

He aprovechado el espacio que brinda Google © con Blogger © para montar esta tienda "artesanal", pensando especialmente en los visitantes actuales y futuros de mis Blogs.

Todos los pagos se realizarán a través de PayPal ©.

Saludos,

José Luis Castillo

P.S.- Si necesitais algún tipo de aclaración al respecto, escribidme a: 1.87wtd@gmail.com

Para entrar en la tienda 1-87WTD, pincha aquí: http://tanks-and-afv-of-the-world-store.blogspot.com.es
o bien en el enlace de la barra lateral.

He utilizado algunos elementos gráficos de una tienda anterior de 2007: fotografías, composiciones, fichas técnicas y también unas fichas gráficas con las banderas de los países del mundo usuarios, en todas las épocas, de los carros de combate pertenecientes a la colección. Como podréis comprobar, aparte de los coches blindados de la Primera Guerra Mundial, también estoy interesado en los carros de combate, especialmente desde sus orígenes hasta los años 50 del pasado siglo.

Espero que os guste mi nueva tienda “artesanal” y sus modelos en miniatura.


No. 46 - Sturmpanzerwagen A7V


Clickable List of the 50 models of the collection 1-87 WORLD TANKS DEPOT- 1-87WTD

Lista con enlaces a los 50 modelos de la colección 1-87 WORLD TANKS DEPOT- 1-87WTD



No-50- US SHERMAN M4A3(76)W, HVSS, Medium Tank- 1-87 H0 Scale Tank-WWII

Tuesday, May 14, 2013

Jeffery-Poplavko Armored Car used by the Germans in Russia during 1917-18. Tarnopol area, Galicia, Austria, late summer of 1917.


Russian Jeffery-Poplavko Armored Car captured by the Germans. 
Tarnopol area, Galicia, Austria (now Ukraine), summer 1917.

This rare graphic testimony indicates that, apparently, some of the armored vehicles lost by the Russians and their Western allies during the Battle of Tarnopol, were in good condition, and they were consequently reused by their captors.

The armored car was based on the chassis of American Jeffery-Quad truck, four-wheel drive (4x4). It was designed by Captain Poplavko in 1916.
Of this armored car were manufactured 31 units, that were intended for a special armored unit of the Russian Army.

The vehicle features a camouflage of circumstances consisting of broad bands of dark color (most likely brown) on the Russian original green.

This type of camouflage, which was probably the original wore when captured, usually applied using a broom as a brush (*).

This Russian Jeffery-Poplavko Armored Car must have been captured - along with many others of the same kind - during the German summer counteroffensive of 1917, near Tarnopol area. Joining them were captured Lanchester -both Russians as British-, Fiat-Izhorsky, Armstrong-Whitworth, Ford and other armored car types.

The photo shows that the Jeffery-Poplavko was in good conditions. Not observed, at first glance, any form armament, although the soldier sitting on the hood is supported, undoubtedly, on the tube of a machine gun. Probably, this armored car would be used to patrol behind the front line. There is no record of him having been used subsequently in the firing line, integrated in one of the "official" German Armored Car Platoons, existing in Russia in late 1917 or in 1918.

(*) The Germans also used this method of circumstance to camouflage vehicles and artillery, but also used rags and sponges, applying “pointillist” color mode, getting a peculiar type of camouflage, characteristic of the last year of the war.



Coche Blindado ruso  Jeffery-Poplavko capturado por los alemanes. 
Área de Tarnopol, Galicia, Austria (actualmente Ucrania), verano de 1917.

Este raro testimonio gráfico indica  que, al parecer, algunos de los vehículos blindados, perdidos por los rusos y sus aliados occidentales durante la batalla de Tarnopol, estaban en buen estado de uso y que fueron consecuentemente reutilizados por sus captores.

El coche blindado estaba basado en el chasis del camión estadounidense Jeffery-Quad de tracción a las cuatro ruedas (4x4). Fue diseñado por el Capitán Poplavko en 1916. De este coche blindado se fabricaron 31 unidades, que fueron destinadas a una unidad blindada especial del ejército ruso.

El vehículo presenta un camuflaje de circunstancia, consistente en amplias franjas de color oscuro (muy probablemente marrón) sobre el verde original ruso.

Este tipo de camuflaje, que probablemente era el original que portaba al ser capturado, solía aplicarse utilizando una escoba a modo de pincel (*).

Este coche blindado ruso Jeffery-Poplavko debió de ser capturado, junto a otros más del mismo tipo, durante la contraofensiva alemana del verano de 1917, cerca del área de Tarnopol. Junto a ellos se capturaron Lanchester -tanto rusos como británicos- Fiat-Izhorsky, Armstrong-Whitworth, Ford y otros tipos de coches blindados.

La foto evidencia que este Jeffery-Poplavko estaba en buenas condiciones de uso. No se observa, a primera vista, ningún tipo de armamento, aunque el soldado sentado sobre el capó está apoyado, indudablemente, sobre la caña de una ametralladora. Probablemente este coche blindado se utilizó para patrullar detrás de la línea del frente. No hay constancia de que hubiera sido utilizado, posteriormente, en primera línea de fuego, integrado en alguna de las Secciones “oficiales” de Coches Blindados alemanes, existentes en Rusia entre finales de 1917 ó en 1918.

(*) Los alemanes también utilizaron este método de circunstancia para camuflar vehículos y piezas de artillería, aunque también utilizaron trapos y esponjas, aplicando el color al modo “puntillista”, consiguiendo un tipo peculiar de camuflaje característico del último año de la guerra.

Tuesday, May 7, 2013

Panzerkraftwagen Maschinengewehr Zug 3 (PzKw-MG-Zg 3) mit Panzerautos Lancia-Ansaldo 1Z.




Panzerkraftwagen Maschinengewehr Zug 3 (PzKw-MG-Zg 3) 
mit Panzerautos Lancia-Ansaldo 1Z


German Armored Car Platoon No. 3
equipped with four Lancia-Ansaldo 1Z Armored Cars.

The 3rd Armored Car Section (called Platoon in the British and U.S. armies) was composed originally by two Ehrhardt E/V-4 Armored Cars M1917 (Panzerkampfwagen Ehrhardt E/V-4 Modell 1917).

During his brief destination in Italy (late November 1917 to late Febraury 1918), the 3rd Armored Car Section was increased significantly original endowment, upon being listed four Italians Lancia-Ansaldo 1Z Armored Cars. These had been captured during the recent Battle of Caporetto, also known as the Twelfth Battle of the Isonzo, which occurred between 24 October -12 November 1917.

These four Lancia-Ansaldo 1Z Armored Cars were designated with ordinal numbers: G 1, G 2, G 3 and G 4 (*). These figures were painted in white on the sides of the four vehicles immediately after the doors. On these doors were painted the typical German Iron Crosses (identical to those in the upper ends of the picture). These Iron Crosses are not visible in this photograph, as the doors of the three vehicles have been fully open (180 º) by their crews. In the bonnet side inclined plane, were carrying the inscription PKMGZ 3, which identified the vehicles as belonging to the 3rd Armored Car Section.

(*) Possibly the letter G that precedes the numeral sequenced 1, 2, 3 and 4, with that identified the vehicles, is the initial of the German word "Gefangen" = "Captured" (Gefangen Panzerwagen = Captured Armored Car). Therefore, to be certain this hypothesis, armored cars would be called, for example, as a “G 1” or “Gefangen 1”.

Notices: I changed in the photograph the identification of the Lancia-Ansaldo G 3 of M1917 to M1915. (I also have answered - see below - a comment related to this post).

**************** 
I have also changed (in May 2018) the Lancia-Ansaldo G-2 classification, from being an M1917 model to being a Modified M1915 model. Since, apart from the wheels with solid rubber bands, the radiator grilles were modified by covering the slits of the M1915, with a blind-type cover of the M1917 model. These modifications were made, obviously, by the Germans.

***********
I have also chosen to pass corrected here, the essence of the comment pertaining to this post, considering that it may be of interest to readers:



As you can see, partially, in the image, the various models of Lancia-Ansaldo 1Z intended for the "Maschinengewehr Panzerkraftwagen Zug 3" (MG-Zg PzKw-3) were:

G 1 - Ansaldo-Lancia 1Z M1917

G 2 - Lancia 1Z-Ansaldo M1915 (Modified by the Germans)

G 3 - Lancia 1Z-Ansaldo M1915 (Modified by the Germans)

G 4 - Lancia-1Z Ansaldo M1915

The Model1915 (M1915) or First Series, was manufactured between 1915 and 1916. 

The Model 1917 (M1917) or Second Series, in 1917.


                                                                  *******************



3ª Sección alemana de Coches Blindados, equipada con cuatro Coches Blindados Lancia-Ansaldo 1Z.

La 3ª Sección (llamada Pelotón en los ejércitos británicos y USA) de Coches Blindados Ametralladores estaba compuesta, originalmente, por dos Coches Blindados Ehrhardt E/V-4 M1917 (Panzerkampfwagen Ehrhardt E/V-4 Modell 1917).

Durante su breve destino en Italia (desde finales de noviembre de 1917 a finales de febrero de 1918), la 3ª Sección de Coches Blindados vio aumentada notablemente su dotación original, al serle agregados cuatro Coches Blindados Italianos Lancia-Ansaldo 1Z (Automitragliatrici Blindate Lancia-Ansaldo 1Z). Éstos habían sido capturados durante la reciente Batalla de Caporetto, también conocida como la Duodécima Batalla del Isonzo, ocurrida entre el 24-X al 12-XI de 1917.
Estos cuatro coches blindados Lancia fueron designados como G 1, G 2, G 3 y G 4 (*). Estas cifras estaban pintadas en blanco en los laterales de los cuatro vehículos, inmediatamente después de las puertas. Sobre estas puertas estaban pintadas las típicas Cruces de Hierro alemanas (idénticas a las que aparecen en los extremos superiores de la fotografía). Estas Cruces de Hierro no son visibles en esta fotografía, ya que las puertas de los tres vehículos han sido totalmente abiertas (180º) por sus tripulaciones. En el plano inclinado lateral del capó portaban la inscripción PKMGZ 3, que identificaba a los vehículos como pertenecientes a la 3ª Sección de Coches Blindados. 

(*) Posiblemente la letra G que precedía a la secuencia numérica 1, 2, 3 y 4, con que se identificaban los vehículos, fuera la inicial de la palabra alemana "Gefangen" = "Capturado" (Gefangen panzerwagen = Coche Blindado Capturado). Por lo tanto, de ser cierta esta hipótesis, los coches blindados serían denominados, a modo de ejemplo, como “G 1” o “Gefangen 1”.

 Advertencia: He cambiado en la fotografía la identificación del Lancia-Ansaldo G 3 de M1917 a M1915. (También he contestado - ver abajo- un comentario relacionado con este post).

***********
 También he cambiado (en mayo de 2018) la clasificación del Lancia-Ansaldo G-2, de ser un modelo M1917 a ser un modelo M1915 Modificado. Ya que, aparte de las ruedas con gomas macizas, se modificaron las rejillas del radiador cubriendo las rendijas propias del M1915, con una cobertura tipo persiana propio del M1917.. Estas modificaciones fueron realizadas, obviamente, por los alemanes.

*********** 
También he optado por pasar aquí corregido, lo esencial del comentario perteneciente a este post, por considerar que puede tener interés para los lectores:


Como se puede ver, parcialmente, en la imagen, los diversos modelos de Lancia-Ansaldo 1Z destinados al "Maschinengewehr Panzerkraftwagen Zug 3" (MG-Zg PzKw-3) fueron:

    
G 1 - Ansaldo-Lancia 1Z M1917

    
G 2 - Lancia 1Z-Ansaldo M1915 (Modificado por los alemanes)

    
G 3 - Lancia 1Z-Ansaldo M1915 (Modificado por los alemanes)
    
 
    G 4 - Lancia-1Z Ansaldo M1915

    
El modelo 1915 (M1915) o primera serie, fue fabricado entre 1915 y 1916. 
    El modelo 1917 (M1917) o segunda serie, en 1917.