Warning: The originals photos, texts, films, music, etc ... of the period previous to 1921 year -see the Act of the US Congress about it - have no copyright and belong to the public domain. However, those same pictures, I process this blog, when I restore and paint the pictures, then the right of modification is produced, ie that are protected by full copyright law, in this case mine. Of course there are many more laws in the world, declared in the public domain photographs (which is the topic at hand), in very later dates to the aforementioned (Example: WWII, Korea, etc ...) .

Friday, November 23, 2012

Schupo Sonderwagen/21 Ehrhardt (German Police Armored Car).



In my other blog I uploaded a post about a similar model to the German armored car Ehrhardt:
 En mi otro blog he subido un post sobre un modelo similar a este coche blindado alemán Ehrhardt:

Police Daimler ‘DZVR’ Armored Car (Schupo-Sonderwagen “DZVR”). Munich, Germany, circa 1943.

Monday, November 19, 2012

6th Armored Car Platoon of the Russian Imperial Army (RIA).



6th Armored Car Platoon of the Russian Imperial Army (RIA)

This platoon of the RIA was formed in St. Petersburg in late December 1914.

The 6th Platoon was composed of three
Austin Armored Cars 1st Series (or 1914 type ) organized in three sections. Each section consisted in a motorcycle, a passenger car and an Austin Armored Car. The platoon is completed with a command section and other of support.

The six machine guns installed in double turrrets of the three armored cars, equivalent to the standard equipment of machine guns in the infantry battalions of the most armies of the time (and that's when you really have them). This firepower, coupled with their mobility and armor, allowing these platoon types face, with a good chance of success, structurally superior units.

The Russians followed the criteria of awarding a name to each of their armored cars (though not always).

Normally all the names of the armored cars used each platoon begin with the same letter. Although sometimes prevailed more the meaning of the names, which by way of synonyms, prevented follow the above rule.

The names are usually written in large white letters on the side cylinders that supported the two towers of the vehicle.

Later also used the color red, especially in the armored cars belonging to Bolsheviks during the civil war. The armored cars belonging to the White armies continued to use the traditional system consisting of names painted in white lettering.

In this case, the 6th Platoon chose the second option,
(synonyms without the same initial letters), to name its three Austin.

Their names were:

Type
Year
Russian Name
English Name
Austin M1914
1914
«Храбрый»
«Bravo»
Austin M1914
1914
«Смелый»
«Courageous»
Austin M1914
1914
«Бравый»
«The Brave»

In 1916 he added to the 6th Platoon, as a support vehicle, an Garford Armored Car (76.2-mm Mountain Gun and three Maxim Machine Guns).

Garford M1915
1916
«Сибиряк»
«Siberian»



6º Pelotón de Coches Blindados del Ejército Imperial Ruso

Este pelotón de coches blindados del Ejército Imperial Ruso (RIA) fue creado en San Petersburgo a finales de diciembre de 1914.

El 6º Pelotón estaba compuesto por tres Coches Blindados Austin 1ª Serie (o tipo 1914) organizados en tres secciones. Cada sección estaba compuesta por una motocicleta, un coche de pasajeros y un Coche Blindado Austin. El pelotón se completaba con una sección de mando y otra de apoyo.

Las seis ametralladoras, instaladas en las dobles torrretas de los tres coches blindados, equivalían a la dotación estándar de ametralladoras en los batallones de infantería de la mayoría de los ejércitos de la época (y eso cuando realmente las tenían). Esta capacidad de fuego, unida a su movilidad y blindaje, permitía a este tipo de pelotones enfrentarse, con bastantes probabilidades de éxito, a unidades estructuralmente superiores.

Los rusos siguieron el criterio de adjudicar un nombre a cada uno de sus coches blindados (aunque no siempre).

Normalmente todos los nombres de los coches blindados de cada pelotón comenzaban por la misma letra. Aunque en algunas ocasiones primaba más el significado de los nombres, que a modo de sinónimos, impedían seguir la norma anterior.

Los nombres se solían escribir en grandes letras blancas en los cilindros laterales que soportaban las dos torretas del vehículo.

Más tarde también se utilizó el color rojo, especialmente en los coches blindados pertenecientes a las tropas bolcheviques durante la guerra civil. Los coches blindados pertenecientes a las tropas de los Ejércitos Blancos siguieron utilizando el sistema tradicional, consistente en pintar con letras blancas los nombres de los vehículos.

En este caso, el 6º Pelotón eligió la segunda opción (sinónimos sin las mismas letras iniciales), para nombrar a sus tres Austin.

Sus nombres eran:

Tipo
Año
Nombre en ruso
Nombre en español
Austin M1914
1914
«Храбрый»
«Bravo»
Austin M1914
1914
«Смелый»
«Valiente»
Austin M1914
1914
«Бравый»
«El Bravío»

En 1916 se agregó al 6º pelotón, como vehículo de apoyo, un Coche Blindado Garford (cañón de montaña de 76,2-mm. y tres ametralladoras Maxim).

Garford M1915
1916
«Сибиряк»
«Siberia»




Monday, November 12, 2012

Latvian Peerless-4-ton QF 13-pdr 9-cwt Mk. IV Mount Anti-Aircraft Gun Carrier.



Peerless Self-Propelled Anti-Aircraft Gun of the Latvian Army. Ca 1935.

A Latvian section of anti-aircraft self-propelled artillery parade near the town of Skulte, Latvia, ca. 1935. This section consisted of two trucks Peerless 4-ton, each carrying a QF 13-pdr 9 cwt, Mk. IV mounting (*).

Although these anti-aircraft guns were declared obsolete for service in the British Army in 1921, the Canadian, Dutch and Latvian armies continued using it for several years.

During the First World War, the British Army mounted preferentially the anti-aircraft guns, on trucks Thornycroft Type 'J'' 3-ton or on American Peerless 4-ton trucks.

(*) Ex-British


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 Cañón Antiaéreo Autopropulsado sobre camión Peerless del Ejército Letón. Ca. 1935.

Una sección de artillería antiaérea autopropulsada letona desfila cerca de la localidad de Skulte, Letonia, ca. 1935. Esta sección estaba compuesta de dos camiones Peerless de 4-ton, portando cada uno de ellos un cañón de tiro rápido (QF) de 13 libras (13-pdr) y  9 quintales (cwt), en montaje Tipo 4 (Mk. IV) (*).

Aunque estos cañones antiaéreos fueron declarados obsoletos para el servicio en el ejército británico en 1921, los ejércitos canadiense, holandés y letón los siguieron utilizando durante bastantes años más.

Durante la Primera Guerra Mundial, el ejército británico montó sus cañones antiaéreos, de manera  preferente, sobre camiones Thornycroft Tipo 'J' de 3-ton o sobre camiones americanos Peerless de 4 toneladas.

(*) Ex-británicos

Tuesday, November 6, 2012

Justin Bouscal War-Machine - US Patent-1909



This drawing belongs to the section of my book - Armored Cars: Military Projects & Civil Patents - understood in the chapter "Miscellany". There will analyze the feasibility of each project. The feasible and the impossible, but all dreamed by the authors.

Este dibujo pertenece a la sección de mi libro - Coches Blindados: Proyectos Militares y Patentes Civiles - comprendido en el capítulo "Miscelánea". Allí analizaré la viabilidad de cada proyecto. Los factibles y los imposibles, pero todos soñados por sus autores.


Monday, November 5, 2012

E. Franklin Armored Vehicle - US Patent 1918



This drawing belongs to the section of my book - Armored Cars: Military Projects & Civil Patents - understood in the chapter "Miscellany". There will analyze the feasibility of each project. The feasible and the impossible, but all dreamed by the authors.

Este dibujo pertenece a la sección de mi libro - Coches Blindados: Proyectos Militares y Patentes Civiles - comprendido en el capítulo "Miscelánea". Allí analizaré la viabilidad de cada proyecto. Los factibles y los imposibles, pero todos soñados por sus autores.